måndag 28 september 2009

Trädgårdsarbete och sjukgymnast!

Dagen började tidigt, närmare bestämt 04.30 (!!). Det blev en lång och mysig morgon men bus och mys. Under promenaden var Simpley med i sin filt och han njöt precis som tidigare. Idag var det regnigt, kallt och blåsigt men i filten var det säkert varmt och gosigt...

Senare på förmiddagen tyckte Simpley att det var dags för trädgårdsarbete... Han grävde i rabatterna och ansade buskar (kolla bilden). Fullt upp med andra ord!!


På eftermiddagen hade Yatzi en tid hos sjukgymnasten Birte. På vägen upp till Halmstad stannade vi till hos mina föräldrar så de fick bekanta sig med Simpley. Detta besök tog på krafterna och han sov lugnt hela vägen upp till Halmstad. Besöket tog nästan 1,5 timmar och det var jätteintressant!!! Birte gjorde en grundlig genomgång av hela Yatzi och jag lärde mig mycket och fick en massa bra tips. Som sagt jag fick väldigt mycket information, det mesta bra men också ett litet orosmoment...:(( I vilket fall har jag en del hemläxa och sen ska vi dit igen om ca 3-4 veckor.

Inga kommentarer: