söndag 20 december 2009

Snö, snö, snö...

De senaste dagarna har det nästan snöat konstant. Lite ironiskt eftersom jag i mitt förra inlägg klagade på att det aldrig snöar i Skåne. Nu har vi fått dryga 70 cm snö och jag tycker det räcker mer än väl!!! Som före detta norrläning anser jag mig ganska härdad vad gäller snö och skottande men det här tar nog priset!! Att man dessutom bor långt ut på landet och plogbilen kommer hit allra sist i hela världen gör inte saker bättre!! Jag har alltid skrattat lite åt folk som blir insnöade i Skåne men, skratta bäst som skratta sist...

Jag och hundarna har gjort gångar i trädgården som de kan röra sig i. Eftersom det inte finns någon stig eller väg att gå på om man inte vill pulsa i snö till över knäna är det lite svårt att rasta hundarna. Men med hjälp av våra gångar har hundarna kunnat racea runt och leka av sig. På fotot nedan syns lite av våra små gångar i alla fall. Man kan inte säga annat än att det är fantastiskt vackert i naturen nu...




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe :D Det är sjukt mkt snö hemma hos oss också. När kom plogbilen?? Vi får ses efter jul istället! GOD JUL KRAMAR FRÅN OSS

Susanne sa...

Plogbilen kom måndag morgon, lagom till att alla skulle kunna ta sig till jobbet...