fredag 26 februari 2010

Äntligen vår!!!!

I samband med att jag anmälde Simpley till utställningen på Malmö Int anmälde jag honom också till Nordskånska KK valputställning i Hässleholm imorgon. Jag har hela tiden varit liten tveksam till om jag skulle åka (har ändå drygt 8 mil dit) men i torsdags så tänkte jag att vi kanske skulle åka i alla fall, mest som en trevlig utflykt. Så jag gjorde vid Simpley, klippte öron och tassar. Kom sen på att Simpley aldrig gått i koppel med halsband. Han har ofta halsband på sig men han går ju alltid lös. Hur svårt kan det vara tänkte jag och satte på halsband och koppel. MYCKET svårt enligt Simpley! Han var som en vild häst som man försöker tämja... Eftersom Simpley är en av de envisaste hundarna jag träffat insåg jag att jag inte skulle hinna få honom att gå bra i kopplet till på lördag. Så vi får satsa på Malmö i alla fall. Nedan är i alla fall en bild på en nyklippt Simpley. Jag vågade inte klippa mer vid öronen, de tippar alldeles perfekt nu och klipper jag mer är jag rädd att de lättar för mycket. Idag kom äntligen våren till Skåne!!! En knapp vecka för sent enligt vad som är "normalt" enligt tidningen. Nästan 6 grader varmt, vindstilla och strålande sol, kan det bli bättre!!! Jag kunde till och med sitta och jobba med altandörren öppen utan att det blev kallt! Hundarna ville inte komma in på hela dagen, de njöt som aldrig förr! De låg och njöt i solen...

lekte...
och gosade (ser ni Simpley?)...
seneftermiddagen packade jag och Kerstin fikaryggsäcken, tog med hundarna och satte oss i en snödriva och solade, fikade och lyssnade på fåglarna som kvittrade allt vad de orkade. Ljuvligt!

5 kommentarer:

Thereze sa...

Låter som en jättemysig dag! :) Stor simpley har blivit! Vad söta de är mot varandra!!Kolla in vår träningsfilm när Kate kör bana för första gången - så duktig.

Hanne sa...

Hej Susanne
Så smuk den lille hund er blevet.. ;o))
Jeg synes da, du skal tage afsted i morgen, om ikke andet, så tage det som træning til du skal til Malmø
Knus

Anonym sa...

Naw, så fin han blev lilla Simpley, nyfriserad och allt :) Synd att det inte blev någon utställning nu i helgen, ni får träna på att gå i halsband till Malmö istället ;) Stacy är ju anmäld till en utställning hon med nu - i april!

Kram Sofia

Anonym sa...

oj, så pass... nej, med Stacy märks inget sådant. Hon har alltid varit matglad och äter allting hon får. Även sånt som hon inte får... ;) Så förhoppningsvis är det bara lite hormoner i omlopp på Simpley, men det var ju trots allt lite otippat att det är ärtor han helst äter?!

Johanna sa...

Hej Susanne,

Har jeg forstået ritigt at du skal udstille i Malmø? Jeg kommer og skal udstille Luna samt Tina's Kid.

Mange hilnser

Johanna