lördag 20 februari 2010

Snöbalans och promenad

Igår när det var blötsnö passade jag på att träna kontaktfält på mer än bara en nerfart. Jag plattade till toppen på en snöhög och sen la jag två av delarna av valpbalansen på var sin sida. Att det dessutom stod ett träd några meter därifrån blev ett extra plus att kunna skicka runt!! Bilden nedan visar mitt lilla bygge. Hundarna är träningsredo som alltid:-) Simpley nosduttar.
Idag träffades jag och Carina (se länken familjen Jongen) med Max för en promenad och valpbus. Max är en bra bit större än Simpley men de lekte väldigt bra i alla fall. Simpley, som ju har lite kortare ben, hade dock lite jobbigare i djupsnön. Efter en fika i solen, som faktiskt värmde gott hade hundarna nya krafter att springa och busa en bra stund till.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för en trevlig promenad, alltid lika trevligt att träffas och låta de små busa av sig :)
MVH Carina

Anonym sa...

Halloj Susanne ;)
Oj, vad Simpley har blivit stor ;) Tänk när vi var på uppvisningen i Sjöbo då var han bara ett litet knyte!!
Kul att läsa om era träningar jag blev så himla full i grin när jag läste om nosdutten hi hi...
Pratade med Thereze igår och nu när vädret blir bättre så hade det varit kul att få hänga med och träna någon dag ;)
Ha en riktigt härlig helg och ta hand om dina små ludna ;)
Kram Madeleine

Catharina sa...

Ja nu blev vi VÄLDIGT avundsjuka på vårsolen. Vår söndagspromenad bjöd på minus 18 och hårda vindar med små vassa snökorn, sånt väder borde vara förbjudet på söndagar, det har tagit flera timmar att tina upp.
Skojigt med balansen i snödrivan!

Anonym sa...

haha susanne, vi kan bilda egna klubbar. D va inget negativt jag menade i Jongens blogg, bara att om man tittar på Max och Simpley så e det klart att d e en stor skillnad. Som sagt.....tur inte alla e stöpta i samma form:))
Ända fram till Kids mätning fick jag höra "så stor han e" han slutade som medium iaf.

Tina

Susanne sa...

Tina, förstod absolut att det inte var ngt negativt, han är verkligen liten! Hellre en stor smallhund än en liten mediumhund, så jag är bara glad om han stannar på den mindre sidan:))