torsdag 11 februari 2010

Stockholm och promenadbilder

Både förra veckan och den här veckan har jag varit i Stockholm 3 dagar i jobbet. Hundarna har fått vara hemma hos mina föräldrar dessa perioder, vilket passat dem utmärkt för då blir det promenader i stan, och det uppskattas väldigt mycket av dem båda. Jag brukar inte uppskatta att åka iväg utan hundarna men båda gångerna nu har det känts helt ok. Det har blivit sena middagar på restaurang med trevliga kollegor och lata mornar (jag är van att hundarna börjar tycka det är dags att gå upp strax efter 05.00 så att få ligga i sängen till 7 är en lat morgon för mig...) med god hotellfrukost. Nästan som två minisemestrar fast jag haft kurs och konferens på dagarna:))

Igår kväll kom jag i alla fall hem igen och idag begav sig jag och hundarna upp till Halmstad där jag skulle jobba några timmar. Vi passade naturligtvis på att gå en skön promenad och ta några bilder.
Simpley börjar få väldigt mycket päls...
Yatzi och Simpley har alltid lika roligt
Man blir så begränsad med var man kan gå promenad nu med all snö. Det blir till att hålla sig på vägarna eller på upptrampade stigar. Jag börjar tröttna på det nu, vill så gärna gå "off road" och i teräng. Hoppas våren kommer snart...

4 kommentarer:

Thereze sa...

Välkommen hem igen!
Vilken krage Simpan har fått! :)

Anonym sa...

Du får alltid väl pälsade hundar!!!!Hur gör du. På mina ramlar pälsen konstant:(((
Vilken mat ger du?

Tina

Susanne sa...

Yatzi äter Royal Canin och Simpley äter Specific, det lilla han nu äter... Yati har alltid varit en riktig utehund, älskar att ligga ute och sova, speciellt de kalla årstiderna. Simpley har blivit likadan, så de två är ute väldigt mycket. Kanske är det det som gör att de får sån päls??

Anonym sa...

Härliga bilder på hundarna:)

/ Susanna