lördag 3 april 2010

Gåsahoppet dag 1

Igår var det dags för årets andra tävling, gåsahoppet. Första klass var agilityklass med en bana med många fällor men ändå fina linjer för hunden. Nu hade jag samma känsla som vanligt, ingen nervositet men taggad till tusen att få gå in och köra. Yatzi kändes helt fantastiskt bra och vi gjorde ett riktigt kanonlopp. Tyvärr rev han ett hinder pga att jag försökte tighta till en sväng lite för mycket. Jättesynd, annars hade vi vunnit... (tänk om inte om hade funnits:)).

Inför hopploppet var jag ännu mer taggad och sugen på att köra. Det var en snabb bana och min "taktik" var att köra på marginalerna, det fick bära eller brista. Ännu en gång visar Yatzi vilken fantastisk hund han är, han sprang som en skållad råtta och var riktigt tight och fin i svängarna. Vi nollade och slutade på en 3:de plats vilket jag är riktigt nöjd med, i båda klasserna var det upp emot 80 startande.

Idag är det nya tag och jag kommer att köra på marginalerna idag också, så får det bära eller brista!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till fint resultat!!!

Kram Sofia & Stacy

Thereze sa...

Synd att jag inte såg era lopp men härligt att Yatzi var så på G! :D