söndag 23 maj 2010

Framsteg på två håll

Eftersom Yatzi är skadad och varken kan tävla eller träna agility har Simpley fått desto mer träning de senaste två veckorna. För varje pass vi kör gör han stora framsteg. Framförbytena som var problem hos Jenny funkar mycket bättre nu, han lyssnar för det mesta i alla fall... Bakombytena läser han jättefint, ibland svänger han in direkt till mig efter bytet istället för att dra på nästa hinder, men det tror jag handlar mer om rutin.

Däremot har Simpley kommit på att han kan springa agility på egen hand:)) Om jag kört en kombination ett par gånger och sen ska göra en ny kombination, tar han ibland första kombinationen helt själv fast jag visar något helt annat. Det handlar inte bara om ett hinder på egen hand utan han kan köra 3-4 hinder själv från första kombinationen. Sen kommer han in till mig och tycker själv att han varit mycket duktig:0

Simpley börjar bli en stor kille, ser riktigt vuxen ut även om han inte fått all sin päls än.

Yatzis hälta blir sakta med säkert bättre. Vi går numera lite längre koppelpromenader och det är inga problem. Jag har fortsatt simma honom så att han tränar konditionen någon gång i veckan i alla fall. Sen blir det daglig stretching av bakpartiet och mycket massage. Min förhoppning är att han ska kunna tävla i Råådalen om två veckor, men vi får se hur det hela utvecklas. Idag har vi varit och hälsat på och tränat hos Emeilie som har Simpleys halvsyster Sidney. Emelie föreslog att jag skulle ha vantar på mig när jag tränar Simpley eftersom han bits så mycket. Varje gång vi tränar blöder det från mina händer och armar. Ingen dum idé, ska komma ihåg det till nästa gång jag tränar...

En bild på syskonen

6 kommentarer:

Anonym sa...

så roligt att det går framåt med Simpleys träning :)

Hoppas att Yatzi kan tävla om 2 veckor!!

kram Sofia

Anonym sa...

Vad fin Simpley ser ut! Han börjar se ut som en kille...en snygging;) Ja nog bra med vantar...:o)

Thereze sa...

Simpley ser verkligen vuxen ut! Det var länge sen jag såg honom. Tunnare trädgårdsvantar kanske? Lite hårdare än vanliga och inte så varma. Du kan också välja blommiga ;) ;)

Hoppas Yatzi kommer igen. Tråkigt med hälta...
KRAM

Anonym sa...

Halloj i stugan ;)

Vad roligt att träningen gick bra idag och det måste vara extra kul att träna tillsammans med "syrran" :) Om du vill kan jag fråga Patric om han kan låna hem en skydds arm ha ha ha..... Låter klokt att ha en handske som skydd och håller helt klart med thereze... blommigt hade varit käckt :)
Vi håller oxå tummarna för Yatzi och att han snart ska komma ut och tävla igen!!
Ha en toppen vecka så hörs vi i morgon.
Kramar ifrån oss alla tjejer

Emelie sa...

Vad fin bilden blev! Vad lika de är... hmm :) Ja, vantar är bra i ditt fall! Själv kör jag med öronproppar! ;)

Anonym sa...

Vad skönt att Yatzi mår bättre.
Kul att det går framåt med Simpleys träning. Såg på filmen i ett tidigare inlägg att han verkligen har utvecklats sen vi tränade tillsammans.
/ Susanna