måndag 10 maj 2010

Så onödigt...

Igår åkte jag och Martina till Hvalsö i Danmark för att tävla. Dagen började med en agilityklass som var en rolig bana med olika handlingsalternativ på flera ställen vilket jag tycker är extra kul. Jag brukar undvika att göra bakombyten på tävling (inte för att vi inte kan men jag tyker bättre om andra byten) men på den här banan valde jag att göra hela tre stycken! Dessa gick jättebra, vilket jag är supernöjd med. Sista raksträckan på banan var A-hindret, långhopp och ett vanligt hopphinder. När Yatzi tar avstamp för att hoppa långhoppet skriker han till, men hoppar långhoppet i alla fall. Sen blir han stående, jättelåg med vänster bakben i luften. Det var bara att bära av honom från planen:(( Resten av dagen och kvällen ville han bara tillbringa i sin bur vilket visade att han hade ont. Han kan stödja på benet men vill inte göra det. Jag har fått en akut veterinärtid vid lunch idag, så nu håller jag tummarna att det inte är något långvarit. Återkommer med diagnos. Men någon tävling i Falkenberg fredag och lördag lär det inte bli:(((

Trots att dagen igår blev förfärlig för både mig och Yatzi hade Simpley roligt i alla fall. Nedan är ett foto på Simpley med mamma Wendy, "Zarvo´s American Wild Wendy". På fotot är det kanske inte så tydligt men i ansiktsuttrycket och ögonen är Simpley mamma upp idagen.

5 kommentarer:

Thereze sa...

Nej vad tråkigt!! Hoppas det inte är något allvarligt och att han kryar på sig snabbt! Kramar

Anonym sa...

så tråkigt... hoppas det snart blir bättre med Yatzi!!

kram sofia

Anonym sa...

Stackars Yatsi, hoppas det inte är något allvarligt.
Kram Carina

Anonym sa...

Stackars Yatzi. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

Susanna

Anonym sa...

Nej vad tråkigt... :(
Vi håller också tummar och tassar!
Linda, Glittra, Sot.