söndag 20 juni 2010

Simpley tränar

I förra veckan var jag hos Jenny och tränade med Simpley. Vi har tränat ganska mycket de senaste veckorna och jag tycker han har gjort stora framsteg. Framförbyten har han lite svårt för ibland, han har liksom inte tid att svänga så han fortsätter rakt ut i ingenstans... Däremot fungerar bakombyten helt suveränt på honom. På filmen ser man bara ett bakombyte, men jag gjorde även ett till bakombyte direkt efter det första där han skulle in i tunneln och detta gjorde han strålande! Det var även första gången jag skickade honom in i tunneln från långsidan, som jag på filmen gör mot den korta tunneln, och detta förstod han också direkt.

Det var också första gången hopphindrena låg uppe, om än på en mycket låg höjd. Inte heller detta bekom honom.

Simpley bits dessutom mycket mindre nu än tidigare, så jag har faktiskt slutat med vantar... Några bitmärken kan jag stå ut med:)

Det var en varm dag och träningspassen blev ganska långa. Jag märkte att han efter ett tag inte orkade hålla samma fart som i början men han sprang så fort han bara orkade och det är jag nöjd med.

Kolla speciellt in när han krockar med hinderstödet, då var han helt ofokuserad på hindrena och siktade bara in sig på att bita mig i armen. Han såg rätt snopen ut efteråt...

http://www.youtube.com/watch?v=74We52SJcXk

3 kommentarer:

Mikaela sa...

Duktig han är, Simpley!
Hur stor är han - blir han small eller medium?
//Mikaela

Anonym sa...

så duktig han är! När jag såg att Simpley börjat hoppa på låg höjd så testade jag det med Stacy också idag (ca 5 cm) men det var inga problem! :) Roligt att du fått låna en BC att köra med också!!

Kram Sofia

Anonym sa...

Vad duktig han har blivit / Susanna