lördag 14 augusti 2010

Vattenagility

Idag var vi och tävlade i Ystad. När jag tittade på väderleken igår sa de 25 grader och sol idag. Vi hann inte mer än komma till Ystad förrän himlen öppnade sig. Det fullkomligt vräkte ner! Den ena banan hade ganska högt gräs och blev hal, den andra sög inte upp vattnet så där var det som att springa i en enda stor vattenpöl.

Agilitybanan tyckte jag inte alls om, svårt säga varför men den var tråkig helt enkelt. Yatzi gör trots regnet ett nollat lopp och slutar 4a. Hans börjar hitta tillbaka till slalomtekniken som känts väldigt knagglig och osmidig tidigare. Nästan som om muskelminnet inte kommit ihåg hur det var man gjorde, men det börjar så sakta komma tillbaka. Farten lär väl ta lite längre tid att få tillbaka dock.

Hoppbanan tyckte jag var en riktigt rolig och fartig bana. Tyvärr flöt hela planen så det förtog glädjen lite. Däremot tycker jag det är väldigt onödigt att maxa hindrena under de omständigheter som rådde med flytande plan och hällregn:( Yatzi gjorde ett jättefint lopp och tryckte på så mycket han orkade, tyvärr rev han ett hinder. Tror det var mitt fel, hundarna skulle svänga till vänster efter det hindret och ta slalom men i hundens linje, väldigt nära, stod ett annat hopphinder. För att få en tight sväng så kom mitt kommando lite för tidigt.... Det är inte första gången jag gör så och det lär väl tyvärr inte vara sista:(

Några bilder på vackra Yatzi. Det är så sällan jag tar bilder när han står uppställd "på riktigt".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, vi ses i Kungsbacka.
Taskigt att maxa hinderna. Tänkte faktiskt inte på om vi hade det också.

/ Susanna

Mikaela sa...

Tack för grattis!
Det är inte lätt när vädergudarna inte är med en ;)
Grattis till ännu ett nollat lopp och bra placering!
Hur ligger ni till med sm-kval? Vi har en pinne i varje - sm känns lååångt bort!

//Mikaela

Catharina sa...

SNYGGA BILDER!!!