fredag 19 november 2010

Träningsfilm

De två senaste månaderna har jag satsat på att köra längre kombinationer med Simpley och inte så mycket trixande.

I onsdags var vi och tränade för Jenny och det var två månader sedan hon sistens såg oss. I september tyckte jag det var jättehäftigt att Simpley kunde klara av 10 hinder efter varandra utan att flippa ut. Nu klarar han hela banor utan att flippa! Det blir dock sällan alla rätt på första varvet, men det spelar ingen roll. Även i fall han blir frustrerad så klarar han av att skärpa till sig igen och tänka till (oftast i alla fall:)). DET är stora framsteg tycker jag!!! Jenny höll med om att vi haft en jättefin utveckling:) Så jag är mer än nöjd med träningspasset och som alltid fick jag många bra konkreta råd att jobba vidare med tills nästa gång vi kommer. Nedan en film från träningen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser ju kanonfint ut!!! Vad duktig han blivit! Vilka framsteg :) härligt att se!!!!

Kram Sofia

Anonym sa...

Håller med om att det ser jättefint ut.

/ Susanna

Thereze sa...

Wow vilken utveckling! :) Det kommer bli superbra! Kram

Mikaela sa...

Åh, han är så häftig! Ni kommer att bli farliga konkurrenter så småningom :)
Tur att vi sällan jagar på samma marker ;)

Hoppas att allt är bra med er!

Anonym sa...

Jag antar att det kan bli så ja att även om man har plats med hinder lyckas man ändå med konsten att tycka att man har för lite plats ;)

Hur stor hinderpark har du då? *nyfiken*

Kram Sofia

Hanne sa...

Hvor han bare hurtig og sej..;o)) super godt at se.
Knus