lördag 4 december 2010

Simpley och snöskyffeln

Simpley är helt galen i snöskyffeln! Den har använts flitigt nu i dagarna till Simpleys stora lycka. Direkt när man öppnar ytterdörren springer han förväntansfullt fram till skyffeln och står där med tindrande ögon:) Idag försökte jag fånga hans galenskap på foto, vilket visade sig inte vara det lättaste. Nedan mer eller mindre lyckade bilder:

Synd att nosen inte kom med...
Ibland är han mer vild än tam...
Han har inga problem med att hoppa högt i alla fall;)
Väldigt målmedveten...
Ytterligare ett försök att fånga hela honom i luften på foto...
Ibland lyckas han hänga sig kvar i skyffeln
...tur att han landar mjukt i snön!
Idag tog min träningsabstinens över. Jag skottade delar av altanen och satte upp två hinder. Kunde då träna staket vs threddle, "ut-kommando" och vi började även med att flicka vilket Simpley fixade galant, använde mitt "vänd"-kommando och det kopplade han direkt:)!

Yatzi fick repetera lite kommandon, bara för att han också skulle få göra något, och han är ju alltid lika tacksam att träna med!
Altanen med hinderstöden:)
Sist ett "naturfoto", det är så vackert ute nu...

5 kommentarer:

Hanne sa...

Han er da en lille springfyr..;o))

Thereze sa...

thihi kommer ihåg när vi tränade "agility" med skyffeln :)

Anonym sa...

hehe, att det kan vara så kul med snöskyfflar ;) det är ju bra att Simpley kan visa allt man kan göra med en sådan :P

kram Sofia

Emelie sa...

Haha, Sidney gör precis likadant! :) Men hon har inte fått lov att göra det mer eftersom jag råkade köra på henne förra året när hon gick till attack :)

Anonym sa...

Simpley är ju heltokig;)

Jo, det gick att träna. Det var jobbigast för mig.

/ Susanna