fredag 28 januari 2011

Promenadbilder

Idag var jag och Kerstin ute på långrunda med hundarna. Som alltid när våra hundar träffas är det full fart och en massa bus. Idag gick turen delvis på Romeleåsens golfbana, helt perfekt ställe att promenera på på vintern!
 Det är inte helt lätt att få alla på samma foto:)
 Radarparet!
 Ett lejon på jakt...
 Somliga är mer fotovana än andra...
 sekunden senare ser det ut så här;)
 Kite väntar på sina kompisar
Ibland måste man påminna sig själv om hur fin omgivning man bor i.
 

Agilityträningen har gått riktigt bra den här veckan. Vippan har suttit fint båda gångerna, men balansen hade Simpley lite för bråttom från ett par gånger. Jag måste utmana honom mer de kommande träningarna! Tunnlar är han riktigt bra på. Gör jag ett tight bakombyte på en rak tunnel svänger han direkt 180 grader när han kommer ut (är inte ens 1/2 meter utanför tunneln). Däremot har han svårare när jag skickar in honom och ska göra framförbyte efteråt. Även där vill jag att han ska vara tight men han svänger inte förrän han hunnit en bra bit ut från tunneln. Måste tränas mer!

Simpley har också blivit mycket bättre på att självständigt ta hinder när jag genar men fortfarande har vi lång väg kvar innan jag är nöjd. Yatzi är suverän på detta och jag inser vilken fördel detta ger. Jag behöver aldrig stressa för att bli rätt placerad! Med Simpley får jag springa som en skållad råtta för att vara på rätt plats i rätt tid och det är inte alltid det lättaste... Men jag älskar att ha konkreta saker att jobba på, så det är bara att träna vidare:)

2 kommentarer:

Mikaela sa...

Jättefina bilder!
Kommer ni till Rättvik i mars? :)

Mikaela sa...

Jag ska också till Oxelösund och till Skurup, landslagsuttagningarna. Har du tips på något bra boende i närheten av uttagningarn? Bäst att vara ute i god tid tänker jag :)