söndag 27 mars 2011

Inofficiellt i Älmhult

Idag åkte vi på inofficiell tävling i Älmhult (i brist på officiella tävlingar). Det blev en tidig, tidig morgon som började med en öppen hoppklass 1. Jag hade förväntat mig en lätt bana men istället var det en typ klass 2 bana med flera olika handlingsalternativ på många ställen. Simpley gjorde ett riktigt klockrent snyggt lopp frånsett 2 rivningar. Kan inte säga var rivningarna berodde på, men annars var han följsam men ändå med fin fart. Detta var första gången vi kom i mål så att vi hade en tid att jämföra med de andra. Och det var ingen dålig tid!!! 9 sekunder (!!!) snabbare än den näst snabbaste hunden i small och snabbaste hunden i alla tre storleksklasser frånsett en largehund. Gissa om jag var nöjd!!!! Tyvärr kom inte detta lopp med på film:(((

Nästa klass var en öppen hoppklass. Denna bana var lättare än öppen hoppklass 1 men där fanns ändå sina svårigheter. Vi fick en sur vägran när jag skulle göra en tight sväng runt ett hinder annars gör vi ytterligare ett jättefint lopp.

Sista loppet för dagen var ytterligare en öppen hoppklass. Simpley var Trött med stort T och egentligen kanske jag inte skulle sprungit denna klass eftersom jag såg hur trött hans lilla huvud var och jag var så nöjd med de första klasserna. Men det är ju så roligt att springa så det är svårt att låta bli... Vi kom bara till hinder nummer 3 sen sprang Simpley bakom ryggen på mig och in i fel tunnelingång!!! Vi har gjort detta många gånger på träning utan problem så jag såg det inte ens som något svårt! Vi fortsätter sen loppet lite virrigt, Simpley gör allt rätt men glömmer ta några hinder, sen kommer vi in i det igen.

Jag är riktigt imponerad av Simpley idag och framför allt hans slalomingångar!! På träningen kan jag bara köra max tre slalom sen orkar inte hans hjärna tänka mer och han kan inte göra fler slalom. Och det får absolut inte bli fel för då blir han väldigt frustrerad. Idag på tävlingen satte han alla slalom som om han var slalomexpert;)) Film på de två sista loppen:


Yatzi fick också köra de båda öppna klasserna. Båda loppen blev felfria och han njöt av att köra lite enklare banor även ifall jag slappnar av lite väl mycket när jag springer med honom.

5 kommentarer:

Hanne sa...

Tillykke tillykke .. hvor er han bare super sej ham lille Simpley..;o))

Anonym sa...

Tycker det ser bättre och bättre ut för varje gång du lägger ut en film här:)

Blir det Nybro nästa?

/ Susanna

Anonym sa...

VILKA DUKTIGA PÅGAR <3 Vi vet ju redan att Yatzi är en stjärna MEN den där lilla röd/beiga ferrarin börjar ju bli riktigt grym!!!! Jag gläds enormt åt dig och du är verkligen värd all framgång<3
Kramar M
PS Jag tog med pokalen på mötet idag men du var inte där....

Anonym sa...

Snyggt!!!

Kram Sofia & Stacy

Pia sa...

Tänk att den söta lilla knasbollen skulle bli så himla duktig! Fast det har jag ju alltid sagt ;0)

/Pia