söndag 8 maj 2011

Har polletten trillat ner?

Förra helgen var jag i Danmark och tävlade med hundarna. Simpley sprang dubbla klass 1 och Yatzi sprang dubbla agilityklasser. Yatzi gjorde två jättefina nollade och säkra agilitylopp! Simpley flög av vippan i första agilityklassen precis som i Vetlanda. I andra agilityklassen lyckades jag få honom att ta den precis som han ska, kändes bra. Däremot fick vi istället en vägran på ett annat ställe när Simpley bestämde sig för att han inte skulle ta ett hinder. Första hoppklassen var en svår bana och som vi fick en vägran i men jag tyckte ändå att Simpley var jätteduktig, klarade saker som jag var tveksam på. Andra hoppklassen gick som på räls, trots att vi varit på tävlingsplatsen i 12 timmar, och Simpley nollade sitt första lopp på tävling!!! Tyvärr har jag inga lopp på film.

Idag var jag i Söderåsen och tävlade inofficiellt med Simpley. Först ut var öppen hoppklass. Vi nollar loppet och vinner klassen!!! Simpley växer för varje tävling vi gör och jag börjar veta ungefär var jag har honom, även ifall han får sina knasiga idéer emellanåt. I agilityklassen hoppade han återigen vippan, dock inte lika mycket som tidigare. Jag tror han försökte stanna men klarade inte av att bromsa, han måste lära sig att planera sin fart. Eftersom jag tog om vippan blev vi diskade och därefter slarvade jag lite. Men han var trots detta med mig på ett helt annat sätt än han var för bara några veckor sedan. Vågar jag hoppas på att polletten äntligen trillat ner?

Film från loppen:


Hittade dessa foton på Simpley "in action"



7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till vinsten med Simpley:) Tror säkert att poletten kommer att trilla ner/har trillat ner, sen kommer ni att bli giftiga;)

/ Susanna

Hanne sa...

Kæmpe tillykke til lille Simpley.. Dygtig lille hund...;o))
Knus

Anonym sa...

härliga nyheter!! :)

Kramar Sofia o Stacy

Anonym sa...

Grattis, tror oxå poletten trillat ner. Han har ett sånt härligt tryck!

Maria

Mikaela sa...

Snyggt hopplopp! Grattis till vinsten! :)

Pia sa...

Den har nog trillat ned, gud så duktig han var!

/Pia

Catharina sa...

Härliga nyheter, vad DUKTIGA ni är!!!