lördag 14 maj 2011

Yatzi i Hässleholm

Idag var jag i Hässleholm och tävlade med Yatzi. Hoppklassen var en ok bana, inte jätteinspirerande men den hade sina svårigheter. Jag är nöjd med loppet förutom efter tunneln innan slalomet. Min plan var inte att gå med upp så långt, han kan sina slalomingångar och jag vet inte varför det blev så. Tyvärr det kostade oss tid. Vi slutar i alla fall på en 5:e plats.



Agilitybanan var en riktigt rolig bana med flyt för hunden men med många fällor och olika handlingsalternativ. En riktig Yatzibana med andra ord om nu inte Yatzi hade en sådan klantig matte!! Jag gick in i hans linje väldigt markant för att markera en snäv sväng efter ett hinder, men eftersom jag glömde säga hans namn tolkade han det som om han skulle åt andra hållet och sticker därmed till höger när vi ska till vänster och tar fel hinder:( Till saker hör att jag gjorde exakt samma miss i agilityklassen på lördagen på Gåsahoppet!!! Hur många gånger ska man göra samma fel utan att lära sig??

I vanliga fall nollar vi 9 av 10 agilitylopp medan det kan vara lite si sådär med hoppklasserna. I år har vi nollat alla hoppklasser och än så länge inte kommit runt en enda agilityklass, knepigt!!

Filmer från Danmark:

Natasha var snäll och filmade några av både Yatzis och Simpleys lopp när vi var i Danmark för 2 veckor sedan. Yatzis ena agilitylopp:



Och Simpleys första nollade lopp på tävling:

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med om att det var lite onödigt att gå med honom så långt i slalomen i hopploppet igår. Han hade klarat närmaste vägen.

/ Susanna