måndag 6 juni 2011

Göteborg

Igår var tävlingsfri dag men idag var det återigen dags, men denna gång för Simpleys del i Göteborg. Tyvärr blev det samma fel i båda klasserna, nämligen att Simpley inte suger framåt efter platten om jag inte är framför honom och det är jag väldigt sällan:( Vi började med agilityklassen och jag måste säga att Simpley tog balansen exemplariskt! Likaså vippan, jag trodde nästan han skulle springa rakt ut, men den lilla hunden hann bromsa och stannade längst ut. Sen blev det då strul vid platten. Jag skulle göra ett bakombyte på hindret efter men när Simpley kommer ut ur platten är han bara på mig och hoppar och biter. "Smått" irriterande! Kommer ihåg att vi hade samma situation i Höör där det blev precis likadant... Sen kallar jag lite för mycket på honom innan slalomet så han springer förbi ett hinder men det spelar ingen roll när vi redan hade fel.

Hoppbanan var en rolig bana med mycket fart. Men återigen är det platten som ställer till det för oss eftersom jag är efter Simpley när han kommer ut. Hur mycket jag än visar på hindret och säger "hopp" redan innan han kommit ur tunneln kan han inte släppa mig:( Det blev en sur vägran! Jag är inte heller riktigt nöjd med svängen efter korta tunneln efter slalomet. Inser att jag borde gjort ett blindbyte istället för framförbyte. Däremot är jag riktigt nöjd med slutet!!! Jag var efter Simpley och trots detta tog han långhoppet och däcket, två hinder som han annars inte suger jättebra på! Lägg dessutom till att han relativt ofta springer förbi sista hindret så är jag dubbelt nöjd!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, vi får hoppas på att ett lite dåligt genrep ger ett bra SM:)
Att det ska vara svårt att göra rätt efter säcken, han gör ju rätt när han kommer ut ur en vanlig tunnel, eller hur? Brukar du träna på säcken? Jag tar själv i princip aldrig fram den. Något man borde göra kanske.

/ Susanna