tisdag 14 juni 2011

Höganäs samt foton

I söndags tävlade jag med Simpley i Höganäs. Agilityloppet gick riktigt bra förutom slalomet. Man ser på filmen hur Simpley halkar i det, först med framtassarna och sen med baktassarna innan han ger upp och går ur. Konstigt, han har aldrig gjort så innan... När jag sen tar om det (inklusive hindret före) gör han som han alltid gör när han får göra slalom mer än en gång, han smyger igenom och ser ut att tycka det är jättejobbigt. Men förutom slalomet var det ett riktigt bra lopp. På balansen hade jag bestämt mig för att rusa förbi honom och okeja honom i farten och det gick strålande. Det syns inte så tydligt på filmen men det var verkligen perfekt!!! Resten av loppet blir också jättebra, fina svängar och jag gjorde två blindbyten som jag är nöjd med.

På banvandringen på hoppbanan var det ett par ställen som det fanns flera olika handlingalternativ, vilket jag egentligen gillar. Den här gången hade jag dock beslutsångest för hur jag skulle göra på tre olika ställen och med startnummer 4 hade jag ingen möjlighet att titta på några ekipage och se hur alternativen funkade. Efter den korta tunneln bestämde jag mig till slut för att göra ett bakombyte på andra hindret efter tunneln, Simpley gillar ju när jag flickar. Men när jag väl springer loppet tänker jag att jag nog hinner göra ett framförbyte i alla fall (som jag hade banvandrat några gånger), så jag rusar iväg för att hinna göra bytet. Tyvärr hann jag inte det så Simpley for förbi ett hinder:( Varför lär man sig aldrig att man ALDRIG, ALDRIG ska ändra sig efter banvandringen!!!!???? I vilket fall funkade allt bra sen föurom att jag gjorde ett klantigt framförbyte innan sista tunneln, skulle gjort ett bakombyte istället...



Några foton från en dag i trädgården från förra veckan när det var så varmt. Hundarna tycker det är urtråkigt med värme, de vill så gärna leka men orkar bara korta stunder, sen är det skuggan som gäller.







Simpley älskar att ligga på rygg och tugga på någonting, vad som helst, i detta fall en pinne

Inga kommentarer: