tisdag 21 juni 2011

SM

I torsdags begav jag och Ingrid oss mot Stockholm och SM. Fredagen innebar bara veterinärbesiktning och invigning, hela SM stämningen förtogs tyvärr lite av regnet som aldrig slutade:( När vi sen skulle till hotellet hamnade vi mitt i rusningstrafiken och den mil vi hade mellan hotellet och tävlingsplatsen tog över 1 timme:( 

Lördagen började med individuell hoppklass. Yatzi och jag gjorde ett bra lopp men tyvärr drog vi på oss en rivning. Yatzi hoppade ett hinder i helt fel vinkel och jag försökte räta upp honom lite för tidigt, så han tappade sitt bakben:( Surt som attan!!!!

På eftermiddagen var det dags för lag, agilityklass. Rosa och Mascot gjorde ett jättebra lopp fram till slutet där de tyvärr diskade sig! Pressen ökade på oss andra, men det var bara att gå in och köra på som vanligt och lita på sin hund. Linda och Spice gjorde ett felfritt, säkert lopp. Efter Linda var det min och Yatzis tur. Vi gjorde ett ok lopp, en fulsnurr efter balansen (jag ville göra en tight sväng men Yatzi svarade innan hindret redan) men vi fick ingen vägra. Tyvärr rev han dock ett hinder när jag var sen i ett framförbyte. Men i lagklass är en rivning ingenting, man är fortfarande med i matchen!! Sist ut var Agnetha och Zingo. De gjorde ett jättefint lopp fram till slutet när Agnetha gör något helt annat än hon gjort på banvandringen! Disk ochn därmed var laget diskat:(((( Alla i laget var nog lika besvikna, vi skulle ju fixa det här SMet!!!!

På söndagen valde vi alla i laget att stå över hopplagklassen som gick 7 på morgonen. Istället blev det en lugn morgon med stor hotellfrukost. Finaldagen på SM brukar vara en riktig höjdardag att titta på klasserna som kör. Agility när den är som bäst!! Tyvärr förtogs hela SM stämningen av att regnet fullkomligt vräkte ner:( Vi i medium hade dock lite tur i alla fall, när vi körde vår individuella klass var det, någorlunda uppehåll. Också den banan var riktigt rolig och jag såg fram emot loppet. Tyvärr rev Yatzi första hindret (insåg att vi inte skulle kunna plocka några placeringar) men jag skärpte ändå till mig och körde ett bra lopp. Vi fick en vid sväng vid en flick som jag inte är nöjd med, annars var det ett bra lopp. Yatzi rev ytterligare ett hinder i en tillbakasväng men det spelade mindre roll.



Förutom vädret var det ett ok SM med fina omgivningar att promenera med hundarna. Lite synd bara att det inte uppmärksamades mer i Stockholm att det pågick ett SM. Angående min och Yatzis insats är jag väl både nöjd och inte nöjd. Det är väldigt sällan vi inte nollar ett lopp på en dag så jag är definitivt inte nöjd med att vi hade rivningar i varje lopp. Men i övrigt tyckte jag vi gjorde ok lopp. Det var väl helt enkelt inte riktigt vår dag och vi hade inte turen på vår sida...

1 kommentar:

Anonym sa...

Undrar inte om hinderna var ovanligt lätta att riva. I vår lagklass på lördagen rev både Zorro och Signe. Såg en hel del som rev i small och det brukar ju inte vara speciellt många rivningar i small.

Tyckte också det var synd på allt regnande, tala om att allt var blött i bilen hem.

/ Susanna