måndag 15 augusti 2011

Råådalen och Rönne

I lördags bar det av till Råådalen för tävling och debut i Sverige i klass 2 för Simpley. Någonting (positivt) har verkligen hänt med den lilla hunden. Han är mycket mer samarbetsvillig på plan och försöker verkligen göra rätt, jämfört med tidigare då han "minsann inte tänkte göra si eller så". I agilityloppet kände han på sig att jag skulle dra mig åt sidan så han gick ur sista porten. Just slalom är ju lite knepigt för oss eftersom jag inte kan träna det med Simpley. Men det var bara att ta om och vi får försöka lära på tävling istället. Sen var jag lite för hård i mitt "vändkommando" efter vippan så vi fick en vägran. Blev sen även lite strul efter korta tunneln, men i övrigt tyckte jag att Simpley gjorde ett jättefint lopp. I hoppbanan fanns en theradle som jag vet Simpley har jättesvårt för, det är precis som om han inte ser hinder som står parallellt med honom. Men det var bara att prova! Precis som jag trodde sprang han förbi... Vid slalomet sen stod det inte där jag trodde när jag vände upp så jag skickade honom helt fel in i det och han kommer in i andra porten. Men återigen är jag riktigt nöjd med Simpley, så följsam och lyhörd han börjar bli!!!



Yatzi körde ett fint agilitylopp. Han var på väg mot vippan när han skulle ta slalom men lyckades komma in på rätt väg igen och vi fick ett felfritt lopp.

Igår var det så dags för Rönne. Återigen i hopploppet stod ett hinder parallellt med Simpley. Han sprang glatt förbi det och rakt in i en tunnel... Disk! Men jag är så nöjd med resten av loppet. Vi vet i alla fall vad vi ska träna på;)) Agilityloppet blev också ett riktigt bra lopp. Tyvärr rev han tredje sista hindret, så när han sen lämnar balansen innan mitt släppkommando valde jag att ta tillbaka honom upp. Disk! Men återigen ett riktigt bra lopp. Det är så roligt att springa med honom nu när han jobbar med mig och inte mot mig som det tidvis kändes innan.



Yatzi gjorde ett jättefint hopplopp och äntligen fick vi till ett felfritt hopplopp!!! Det var ett tag sedan sist!!!

2 kommentarer:

Pia sa...

Han har verkligen blivit duktig den lilla fjanten ;0)
Kram Pia

Anonym sa...

Ser bra ut tycker jag. Det är så lite som fattas för att det ska bli riktigt bra, men det kommer snart:)

/ Susanna