tisdag 6 september 2011

Höör

I söndags var det dags igen för tävling för Simpley, denna dag i Höör. I agilityklassen rev Simpley tredje hindret så när han sen efter platten flippade ut, som han inte gjort på länge, och istället för att söka hinder bara tittade på mig och skällde och hoppade och bet, valde jag att ta tag i honom och säga åt honom att sluta. Vi blev så klart diskade men jag bröt hans låsning och vi gjorde ett i övrigt fint lopp.

Hoppbanan var en knepig bana med tusen framförbyten och på slutet låg två tunnlar väldigt knepigt där hunden, om den var vältränade kunde få typ en meter från utgång till ingång!!! Jag hade inte en suck hur jag skulle lösa det stället. Nu var vi som tur var redan diskade när vi kom dit, för jag visste fortfarande inte hur jag skulle göra när jag gick in på plan... Efter slalomet skulle hunden ta ett hinder rakt fram, men Simpley gick av någon oförklarlig anledning runt hindret och tog det från fel håll???!!!! 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Såg när ni sprang hoppbanan. Håller med om att det är tråkigt när man i princip måste göra alla dessa framförbyten. I vanliga fall ska det ju vara minst 5 meter mellan hinderna. Undrar om det är okej med tunnel-tunnel som ni hade? Det var väl mindre än en meter mellan tunnlarna.

/ Susanna