söndag 6 november 2011

Sista inofficiella tävlingen

För två veckor gick säsongen sista officiella tävling av stapeln. Den här helgen var sista helgen för säsongen med inofficiell tävling i Ystad. Öppen hoppklass var en rolig och fartig bana. Simpley gjorde ett jättefint lopp men efter slalomet skulle man snett tillbaka åt höger. Simpley läste det lite för tidigt och vid näst sista porten slänger han ett öga på mig och halkar därmed till och missar en pinne:( Jättesynd för resten gick superfint. Målrakan bestod av hopphinder, två korta tunnlar som inte låg på linje och avslutades med ett hopphinder. Svårare målraka får man m a o leta efter!!! Jag gjorde bakombyte på sista tunneln men på mitt framkommando drog Simpley jättefint på sista hindret ändå! DUKTIGT!!!!

Agilitybanan var lite klurigare. Vi fick någon ful sväng då jag inte var rätt placerad men var felfria till slutet som bestod av A-hinder med två hinder på raken efter. Eftersom jag måste vara före Simpley vid A-et, annars hoppar han kontaktfältet, sprang jag på som en skållad råtta. Jag behöll samma tempo de sista hindrena och ropade mitt framkommando. Väldigt förvånad blev jag när Simpley sprang förbi sista hindret!!!:( Jag som trodde han kommit över det:( Däremot blev det nu väldigt tydligt att han inte klarar av att jag blir "för het" och springer på allt vad jag kan och hetsar honom med ett "fram". Han går som bäst när jag inte kör offensivt utan lite "sävligt" och mesigt!!! Så otroligt svårt, jag som älskar att tagga till och köra på offensivt och intensivt!!! Jag hoppas dock att han så småningom kan lära sig att köra på det sättet jag vill, det är ju några månader till nästa tävling och kanske Simpley mognar tills dess...

Inga kommentarer: