söndag 27 november 2011

Veckan som gått

Det märks så väl på hundarna att vi inte är iväg och tävlar på helgerna. De är betydligt piggare och "kräver" mer under veckorna. Jag har ju ett så bra jobb som gör att jag kan jobba hemifrån ett par dagar i veckan, vilket är otroligt skönt att kunna gå långpromenader och träna i dagsljus och sen sitta och jobba på kvällarna när det är mörkt och man helts inte vill vara ute ändå. Den här veckan har vi tränat finlir en gång hemma i trädgården samt att jag och Gunilla tränade på klubben igår. Vi byggde en kombination från Clean Runs "Backyard Dogs". Fördelen med dessa är att en det finns 10 olika kombinationer utan att man behöver bygga om alls!

I övrigt blir det mer tricks med hundarna än på sommarhalvåret. Likaså satsar jag mycket på träning på balansplatta, fitnessboll och andra balans- och koordinationsövningar. Kavaletti är en annan övning jag försöker göra ett par gånger i veckan. Allt för att hundarna ska få allsidig träning. Under sommarmånaderna tycker jag det är svårt att få tiden att räcka till till allt, men nu när helgerna är lediga har jag betydligt mer tid att ägna åt annat.

Jag har varit extremt dålig på att använda min kamera i höst. Idag tänkte jag för en gång skulle ta med mig den när vi gick långpromenad, men just idag är det värsta höststormen ute så det passade inte alls:( Får bli någon annan dag... Så länge får det bli några foton från i våras istället!




Inga kommentarer: