lördag 18 februari 2012

I väntans tider...

Det händer fortfarande inte så mycket på hundfronten... Jag bara väntar och längtar tills det går att träna agility ute igen. Hundarna med, de är rätt rastlösa här hemma:(... Vi tränar trix mm inomhus men det är liksom inte samma sak! Nedan tränar vi med låda. Hundarna kan vara i lådan, framtassar på lådan och gå runt med bakbenen på golvet, baktassarna på lådan och gå runt med framtassarna på golvet och diverse övningar på lådan. Nedan tränar de sin balans med att sitta fint på lådan.



Hundarna är också med när jag tar hand om Felicia. Yatzi vill mest pussa på henne hela tiden (som nedan). På mornarna gosar och pussar han först med mig, sen med husse och sen, om han får chansen, väcker han Felicia genom att pussa på hela henne. Hon börjar bli rätt härdad med hundarna nu... Hennes babysitter kallas numera "puss-stol"... Lagom pusshöjd och perfekt eftersom hon inte kommer undan (och jag är kanske inte alltid precis bredvid och kan hejda dem...).

Simpley försökte få plats att sova bredvid Felicia i soffan men insåg att han inte fick plats. Men snällt nog satte han sig inte på henne, men hon fick däremot en fin huvudvärmare (något hon inte verkar misstycka;)).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, väntans tider... Jag väntar med på att få dra igång träning. Men det dröjer nog ett litet tag till, men när valparna åkt så :)

Hälsa morbror Simpley.

Kramar Sofia & Stacy

Emelie & Sidney sa...

Hej!

Kul att se bilder på lilltjejen! Ni får gärna komma o hälsa på oss, dock jobbar jag igen sedan januari. Jens ska vara hemma med Lykke till september. Men vi kan nog hitta en dag att ses i alla fall. Hoppas att du kommit in i det hela med nya livet :) Tycker liksom du att det ska bli skönt när våren o värmen samt de gröna planerna kommer tillbaka!

Vi får höras!
Kram från Emelie, Sidney o co