onsdag 30 maj 2012

Lund

I söndags var det tävling i Lund som gällde. Vi startade med en hoppbana som inte alls tilltalade mig. Det fanns inga handlingsalternativ (förutom vid hinder 3-5), man behövde inte jobba så mycket och det var tätt mellan hindrena. Jag vill ha precis tvärt om, långa avstånd, handlingsalternativ så jag får beslutsångest och framför allt vill jag behöva jobba aktivt banan igenom. Trots detta gick det strålande för oss! Vi kom på andra plats (slagna av storasyster Scanty;)) och fick därmed Simpleys första Cert!!!:)))

Agilitybanan var mycket roligare! Tyvärr tog Simpley fel tunnelingång så vi diskade oss:( När vi tränar tar han aldríg fel ingång hur mycket jag än utmanar honom, men det här var inte första gången det blir fel på tävling. Tror han har lite för mycket adrenalin på tävling så han hör mig helt enkelt inte.

 På hindret efter A:et gjorde Simpley dessutom ett blindbyte på mig...! Jag var hos Jenny och tränade för drygt en vecka sedan och då tränade vi på blindbyten när hindret stod precis som på denna bana. Jag ser på filmen att jag vrider huvudet för att titta efter nästa hinder och det tolkar Simpley som om jag ska blindbyta! Otroligt att han såg det, men det betyder väl att han inte har förstått mina signaler till 100 procent, så vi får träna mer!

Jag är inte heller helt nöjd med hans A-hinder. Jag har lärt honom att flyga över nocken, men titta på filmen vad som händer med hans rygg! Det ser ut som om han ska slå över!!! Inte alls bra...:(

Totalt sett är jag i alla fall jättenöjd med dagen:) Tänk att hunden med så många knäppa idéer och egen vilja som knappt kunde ta tre hinder efter varandra för bara några månader sedan kan konkurrera i klass 3 och även har tagit cert!!!


4 kommentarer:

Hanne sa...

Stort stort tillykke med spring certet... ;o) SÅ flot af jer to.
Kæmpe knus og kram fra den stolte opdrætter...;o))

Anonym sa...

Grattis igen till certet:)

Det ser läskigt ut över A-et, inte alls skönt för lilla ryggen:(

/ Susanna

Anonym sa...

Ni är så grymma o vänta bara till han blir vuxen ;) Ser ut som han trampar fel för han ser inte beredd ut på det själv (situationen på A-hindret)... Kram Maria

Anonym sa...

Ser ju jättebra ut :) Kul att det har släppt!/Anna-Lena