måndag 2 juli 2012

Vinst och championat

Igår var vi och tävlade i Oskarström. De hade lovat ok väder för dagen men på tävlingsplatsen fullständigt vräkte regnet ner. Vi var nära att strunta i tävlingen och vända hemåt igen, men efter att ha tittat på diverse väderprognoser som lovade uppehåll inom kort stannade vi kvar trots allt. Planerna var dock riktigt vattensjuka och på vissa ställen sprang man i rena gjyttjepölarna.

Agilitybanan hade sin största svårighet på slutet där hunden kom i full fart och skulle ta ett hopphinder som de inte såg, som stod precis vid en tunnelöppning. Min plan var att lämna Simpley på A-et för att hinna göra ett framförbyte. Det negativa med att jag lämnar honom på A-et och inte springer förbi honom, utan tillbaka igen är att han 99 % av gångerna missar kontaktfältet på A-et. Mycket riktigt gjorde han det detta gången också... Vi hade dock en rivning sedan tidigare, samt att Simpley höll på att halka ur slalomet så han gick väldigt sakta där, så det gjorde mindre. Jag var dessutom helt fel ute vid ett framförbyte efter hinder nr 3, glömde av var hinder nr 4 stod:(

Hoppbanan var knixig men framför allt lerig i början! Simpley hade inga problem med detta, däremot tappade jag återigen bort var ett hinder stod (i detta fall hinder nr 6). Det blev ett väldigt dåligt framförbyte efter hinder nr 5, men den tid vi förlorade där tog Simpley, med sina långa språng, igen på raksträckorna. Vi nollade loppet vilket räckte till vinst!!!!:)) Dessutom fick vi vårt sista hoppcert och fick därmed även championat!!!!:)))




Duktiga lilla Simpley!

Däremot måste jag skärpa mig och koncentrera mig bättre på banvandringen så att jag inte tappar bort var hinder står! Det är nämligen inte första gången detta händer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till seger, cert och championat:)

/ Susanna

Catharina sa...

Grattis!!!

Mikaela sa...

Ja, vad kul!! :)
Grattis, och bra jobbat!