lördag 11 augusti 2012

Söderåsen

Idag var vi i Söderåsen och tävlade. Som vanligt hade vi inte marginalerna på vår sida:( I agilityklassen var jag lite i valet och kvalet om jag skulle göra ett framförbyte efter korta tunneln eller inte. Innan start hade jag bestämt mig för ett framförbyte men när jag väl sprang kände jag att jag inte hann det så jag bara drog Simpley mot mig och sen skickade honom på hindret. Tyvärr höll jag i honom lite för länge så han rev hindret:(

Hoppbanan var en rolig springbana med många tunnlar. En av Simpleys svagheter är att han har svårt för att svänga tight efter tunnlar (om jag inte gör ett tight bakombyte). Så innan slalomet bestämde jag mig för att göra ett framförbyte. Jag tänkte att om han springer rakt ut från tunneln har jag svårt att få in honom rätt i slalomet. Nu kom han inte så långt ut som jag trodde och jag hann inte så långt ner som jag trodde så det blev ett ganska klumpigt framförbyte som var helt onödigt. Jag ser på filmen att han hade kommit rätt in i slalomet om jag bara hade skickat honom. Vi fick inget fel men det kostade oss massor av tid. Men det retfulla i det här loppet var att vi var felfria till sista hindret... En hårfin rivning (alla som såg loppet trodde att vi nollat, liksom jag) men den sista pinnen trillade ner:(

Vi har som sagt inte marginalerna på vår sida, alltid ska vi få något litet fel någonstans:( Varför kan vi aldrig få lite tur, typ att Simpley nuddar ribban men den ligger kvar i alla fall;)?

Inga kommentarer: