onsdag 3 oktober 2012

Fullt upp med allt och inget

Jag är verkligen inte flitig med bloggandet för tillfället... Det händer väldigt mycket just nu och min tid framför datorn är begränsad. Hundarna har det dock lika bra som vanligt med många och långa promenader. Har inte tränat agility på väldigt länge förutom några korta pass hemma i trädgården samt att jag och Gunilla var på klubben i förra veckan. Vi byggde en bana där jag kunde testa Simpley på balansen samt kanske komma undefund med hans rivningar. Ett nyttigt träningspass!

Luna fick följa med husse till jobbet en dag förra veckan, mest för att jag ville se hur Simpley betedde sig. Och som han saknade Luna!!! I vanliga fall ligger han alltid ute på altanen och sover men under hela dagen höll han sig nära mig och Felicia (precis som han gjorde när Yatzi försvann). När Luna sen kom hem på eftermiddagen, gick han ut och la sig igen?! Han blev också så där osäker på det mesta på promenaderna (som jag upplevde att han blev när han var själv tidigare) samt att han totalvägrade sin mat... Det är bara att inse att han inte klarar av att vara ensam, han behöver en annan hund som sällskap. Luna o sin sida hade nog en riktig toppendag! Hon blev mest klappad på hela dagen och fick äta både det ena och det andra:)

1 kommentar:

Catharina sa...

Vackra Luna! Lite fler bilder på henne önskas! :)