fredag 9 november 2012

Mer träning

Nu har jag kommit igång med agilityträningen igen efter en period utan inspiration att träna.

I onsdags byggde jag upp kombinationen nedan och körde den som nedan, baklänges och spegelvänt. Jag testa olika handlingsalternativ, framförbyten, bakombyten och blindbyten.För Simpleys del verkar det inte spela någon roll vad jag gör så länge jag gör det i tid, annars grälar han på mig:)

Simpley hade inga problem med kombinationerna men däremot fortsatte hans rivningar:( I de tre första varven rev han minst tre hinder per varv!!! Och då tog han ju ändå flera hinder flera gånger. Jag körde samma som förra gången, när han rev stannade jag, la upp pinnen och tog om sekvensen. Vet som sagt inte om det hjälper. På filmen nedan kör vi spegelvänt och det är sista rundan på träningspasset. Simpley har lite mindre tryck i stegen än i de första rundorna men i gengäld rev han inget hinder. Det stärker min tro om att han river för att han har för bråttom.










Inga kommentarer: