tisdag 7 maj 2013

DM

I helgen som gick tävlade vi DM i Lund. Jag hade glömt hur halt gräset är i Lund (vilket kanske var bra att jag glömt för då körde jag som vanligt). Simpley hade stora problem i hoppklassen, som gick först, han försökte svänga men det gick liksom inte och vid ett tillfälle trillade han nästan på sidan. Men vi kom i mål felfria och landade på en andra plats.

DM i sig är inget viktigt för mig, jag ser det snarare som en inofficiell tävling, men eftersom jag haft sådana problem att hitta rätt tankar var det viktigt för mig att jobba med detta. Och inför agilityloppet lyckades jag riktigt bra! Jag gillade banan och var sugen på att in och ösa, oberoende av underlaget.

Vi gjorde ett riktigt bra lopp men tyvärr fick vi två rivningar, vilket jag tror berodde just på underlaget. Men det är strunt samma för i båda loppen körde jag som jag ville göra och hade den rätta sinnesstämningen!


Inga kommentarer: