torsdag 6 juni 2013

Nya familjemedlemar och nya bekantskaper

Jag är ingen flitig bloggare numera. Vid denna tid på året gör jag jättemycket kul tillsammans med hundarna som jag gärna delat med mig av men problemet är att jag aldrig får tid att sitta vid datorn. Får jag en timme i veckan över till detta är jag nöjd. Så jag får helt enkelt visa ett urval av det vi gör:)

Vi är flitiga besökare på Ystad Djurpark nu när de har öppnat för säsongen. Alla uppskattar detta! Felicia så klart, men även hundarna. Simpley gör ingen skillnad på stora djur som kameler eller små djur som surikater, alla är potentiella lekkamrater. Han har flirtöron, piper och viftar på svansen åt alla. Luna är lite mer selektiv, vissa djur bryr hon sig inte om, medan andra gillar hon skarpt, t ex som på fotot nedan där hon hälsar på en angoraget. Det var en sälskaplig get som uppskattade hundarna lika mycket tillbaka:)


Hemma på gården har vi numera en höna med sju kycklingar. De är lite svårfotade då de gärna håller sig i skuggan i sin fina hönsgård. Men fina är de och vi tycker alla de är lika roliga att titta på:)


Skogen hemma är full av liljekonvaljer! Så de senaste veckorna har vårt hus doftat av denna fina blomma eftersom jag inte kunnat låta bli att plocka bukett efter bukett. Simpley ligger ganska otåligt och väntar medan jag plockar, men fint ligger han i alla fall...

Inga kommentarer: