söndag 11 augusti 2013

Gåsahoppet Summer ed

Igår var det tävling i Nilsholgersson hallen i samband med NM som gick av stapeln idag. Jag såg fram emot tävlingen. Dels skulle vi slippa springa i solen vilket Simpley hatar, dels älskar Simpley den stökiga miljön och dels tycker vi båda att underlaget är helt suveränt! Båda banorna var riktigt roliga och utmanande. I hopploppet hade jag egentligen velat ta honom "den naturliga vägen" på hopphindret efter långhoppet men visste inte riktigt hur jag skulle hinna göra det, så det fick blir den andra, sämre vägen. Vi nollade hopploppet men med en ganska dålig tid. Trots att förhållandena borde vara perfekta för oss går Simpley inte för fullt.:( Han har liksom tappat den där sista gnistan... Jag brukar inte kunna ha honom utanför banan utan att han skäller som en galning på hundarna som springer, men numera bryr han sig inte, ligger bara ner och ser uttråkad ut. Det är väl därför vi nollar så många lopp nu, för att han är så kontrollerad. Förr var han vild och galen och jag kunde inte riktigt styra honom. Jag saknar den gamla Simpley!!!!!

Till agilityloppet försökte jag tagga honom så mycket jag bara kunde. Även den banan var riktigt rolig men svår. Dock tycket jag inte den var så svår som resultatlistan visar, det var nästan ingen som gick igenom felfritt. Vi gjorde återigen ett kontrollerat lopp, men eftersom jag numera måste vara med Simpley vid nedfarten på A-hindret var jag hjälplöst efter efter långhoppet när hunden skulle inom ett hinder. Simpley var på väg utanför, när jag kallar på honom kommer han innanför, men tittar så mycket på mig att han springer förbi hindret. Annars ett ok lopp men återigen ser jag på filmen att han har mer att ge.



Inga kommentarer: