måndag 19 augusti 2013

Stolpe ut helg

I helgen hade jag och Simpley verkligen inte turen på vår sida när vi tävlade i Ystad. I lördagens hopplopp gjorde vi ett bra lopp fram till oxern som var tredje sista hindret. Simpley kraschade rakt in i den övre ribban och åkte på nacken nästan 1 meter. Det såg riktigt otäckt ut. Han såg omtöcknad ut men verkade inte ha ont.

Agilityklassen bjöd på en riktigt rolig bana, men svår. Återigen gjorde vi ett riktigt bra lopp men Simpley smet in i en tunnel istället för att ta slalomet, som var lite dold av tunneln. Tyvärr kom detta lopp inte med på filmen.

Söndagen började med agilityklassen där vi hade startnummer 1, vilket inte alls passar oss. Simpley skötte sitt jobb men jag glömde bort att röra mig när jag skickade honom utom ett hinder så han smet in i fel tunnelingång.

I agilityklassen gör vi återigen ett bra lopp men vid muren som var bland de sista hindrena, tar jag för givet att Simpley ska suga på hindret men han viker av när jag viker av och tar ett annat hinder. Hade det varit ett vanligt hopphinder hade han tagit det, men när det var muren hade han behövt ett "hopp" också. Slarvigt av mig.

Totalt 4 disk men 4 bra lopp...


Milo fick träffa sin kusin, Alex, som är fyra veckor äldre än honom. Riktiga buskillar båda två:)

Inga kommentarer: