onsdag 25 september 2013

Råådalen och tunnelmania

 I helgen var det dags för tävling i Råådalen på lördagen. I hoppklassen hade jag lite för bråttom vid ett staket så Simpley sprang förbi ett hinder. Vi hade dock en rivning på oxern sedan tidigare så jag antar att jag blev lite slarvig. Simpley var mer taggad innan start än han varit de senaste tävlingarna vilket var positivt! Han kändes rätt taggad innan agilityklassen också, dock inte riktigt som vanligt. Men vi gjorde ett ok felfritt lopp. Eftersom jag numera måste vara med honom på nedfarten på A-hindret var jag efter när han kom ut ur platten. Trots att jag ropade ”fram” till honom vinglade han och tvekade lite. Tidsmässigt gick det återigen långsammare än vad det brukar göra, men det var jag beredd på.

På söndagen var det ”tunnelmania” i Oxie, något jag sett fram emot. Simpley är dålig på att svänga efter tunnlar, så vi fick en del stora svängar, men vi hade roligt båda två! I första loppet vid fjärde tunneln tittade Simpley på mig som om han tänkte ”det är väl inte möjligt att jag ska in i en tunnel igen”? Men sen köpte han att det bara var tunnlar för hela slanten! Jag tyckte att han sprang på bra men Elin, en kompis som inte sett Simpley sen förra sommaren, sa direkt (utan att veta att vi har haft lite problem) att han såg återhållsam ut. Så det är inte bara som jag inbillar mig. Men det viktigaste var att vi hade roligt, och det hade vi!

Inga kommentarer: