tisdag 26 november 2013

Sjukdoms uppdatering

Simpley avslutade sin antibiotika kur för några veckor sedan. Jag hade lite naivt trott att han skulle vara som vanligt efter tre veckors medicinering. Men det visade sig att han fortfarande var mycket, mycket trött. Jag har hört av andra att det inte är ovanligt att hundarna inte är sig själva på länge efter att de fått behandling för borrelia. Men min veterinär tyckte i alla fall att vi skulle ta ett blodprov nu efter och titta på alla andra värden man kan se genom ett blodprov för att se om något avvek. Jag har än så länge inte fått alla svar då kvaliteten på blodet labbet fick inte var tillräckligt bra, så vi fick komma och lämna mer blod idag. Men av de värden de fått fram så såg man att Simpleys järnvärden var extremt låga! Inte konstigt stackarn är trött!!!!

Nu vet vi inte orsaken till de låga järnvärdena. Kan det vara Simpleys kost som jag vet inte är optimal för en hund eller har det någon annan orsak som blodanalysen, när den är helt klar, kan visa?

Nu går jag återigen och bara väntar för att få ett besked om det är något fel:( Det tar liksom aldrig slut...

Men även om Simpley är väldigt trött så är han ändå gladare och på bättre humör än när han hade borrelia. Han vill väldigt mycket men orkar helt enkelt inte.

Vi har fått en försmak på vintern de senaste dagarna vilket piggar upp alla hundarna, speciellt Simpley som älskar kylan. 




Luna och Milo busar
 Så här ser det oftast ut när gänget springer, Milo hänger efter Luna och Luna brukar oftast springa efter Simpley

Inga kommentarer: