tisdag 3 december 2013

Oturen fortsätter

Jag har fortfarande inte fått svar på alla Simpleys blodprover. Men oturen fortsätter att förfölja honom. I fredags hörde jag hur han skrek till ett par gånger utan att det egentligen hände någonting. Jag såg då också att han inte vred huvudet åt höger. Han sneglade bara med blicken och sen vände han hela kroppen. Vid närmare undersökning visade det sig att han fått en rejäl nackspärr. Jag kan inte säga vad som utlöste det, men det kan ju även hända oss människor att vi får nackspärr utan någon speciell anledning som vi vet om.

Jag såg på Simpley att han hade rejält ont. Han gjorde några tappra försök att hänga på de andra hundarna när de skällde, men slutade direkt och kröp ihop och la sig. Det gjorde för ont... Efter behandling kunde han vrida på huvudet men han var fortfarande besvärad av det och jag tror det har värkt i hans huvud/nacke ett par dagar. Han börjar bli bättre nu men är inte helt återställd än. Han ska få en till behandling om några dagar och efter det hoppas jag att det släpper.

Har inte denna lilla hund haft tillräckligt med besvär? Just nu känns det som om vår agilityträning är långt borta...:(

1 kommentar:

Anonym sa...

Men stackars lille Simpley. Vi skickar krya-dig-hälsningar till honom.

/ Susanna