måndag 13 januari 2014

Milo åtta månder

För knappt en vecka sedan blev Milo åtta månader. Jag har nästan inte hunnit ta några åttamånadersfoton och när jag haft tid har det regnat. Igår hade jag haft tid men det blev agilityträning istället så vi filmade det istället en kort sekvens.
 
Simpley fick börja passet och fick, som vanligt, kör en enkel bana med full fart. Han suger lite extra på tunnlar så jag försöker bygga banor med många tunnlar så att han går igång ordentligt. Vilket han gjorde jättefint!!! Slalomet var något snabbare idag också, han kom till och med för fort in en gång så att han sladdade förbi en port. Så det känns som om det blir bättre och bättre för varje gång.
Milo fick som vanligt träna att springa framåt i liten olika kombinationer. Två av dem finns på filmerna. Det är ingen utmaning längre för honom att söka hindret som står rakt fram, han bara drar var jag än är. Vi avslutade passet med nosdutt vid nedfarten på balansen. Han nosduttade som om inget hände fast jag sprang, hoppade, låtsas trillade mm. Fullt fokuserad på sin uppgift!!
 


I förra veckan gick jag Svaneholmssjön runt med hundarna. Milo spanade fåglar på sjön, slottet syns i bakgrunden.




Inga kommentarer: