måndag 10 februari 2014

Banan öppen igen

De senaste dagarna har vi haft regn på nätterna och soligt och varmt på dagarna vilket har gjort att snön har försvunnit väldigt fort. Och eftersom min agilityplan har ett suveränt underlag kunde jag idag ställa ut mina hinder och köra igång igen!!! Både jag och hundarna njöt i solen!!

För Simpleys del byggde jag en fartig och lätt bana på 22 hinder (det var länge sedan han sprang en hel bana). Glädjande nog tycket jag återigen att han hade jättefin fart och fint tryck! Men efter två varv hade han tagit ut sig helt och var trött. Det blev vila och sen fick han köra lite kortare kombinationer med tunnlar som han älskar. Äntligen börjar min Simpley komma tillbaka!!!

Milo fick köra en kombination med rätt många hinder där jag la in framförbyten. Han fixade detta galant. Nu känner jag att han har så fint hindersug att det är dags att börja träna mer "finlir". Istället för att köra kombinationer kommer jag den närmsta tiden att lägga fokus på separata signaler.

Inga kommentarer: